Rajd na jenie
Od trzech dni kontynuowany jest rajd na jenie, co może nie być dobrą wiadomością dla wchodzacych na ostatnią chwilę w pozycje długie na E-mini S&P 500 Futures. Rajd na jenie w czasach trendu wzrostowego wywołuje reakcje spadkowe na rynku akcji. Jak będzie w obecnym przypadku, gdzie trend nie do końca jest pewny ? Przekonam się za kilka sesji.
Jakby nie patrzeć może to też nie być dobra wiadomość dla mnie, gdzie w portfelu pojawiły się ponownie pozycje długie na E-mini S&P 500 Futures z setupu opisanego w ostatniej analizie – Irracjonalność, czy głupota? Oczywiście nie zakładam, że jakiś mocniejszy zjazd pojawi się tu i teraz, ale licho ponownie przebudziło się, więc….. stop loss gotowy do aktywacji.
Generalnie powoli przestaję rozumieć zachowania innych uczestników rynku, a to znak aby uważać, mieć oczy otwarte i szybko wyjść z pozycji, gdy nadejdzie niebezpieczeństwo. Kilka dni temu pisałem o długich dolnych cieniach, które straszą inwestorów na rynkach.
CNN Fear & Greed Index pokazuje, że ktoś nam się tu nieźle wystraszył….
Wina to, drogi Brutusie, nie gwiazd naszych, ale nas samych. W. Shakespeare
Kiedy już dojdzie do drenażu portfela, bo rynek spadł – odpowiedzialnym za drenaż nie będzie spadek, a brak odpowiedniego stop lossa, zbyt duża pozycja i ewentualne przelewarowanie. Mówiąc obiektywnie, wina po stronie handlującego na rynku.
Co z podsumowaniami tygodni?
Pracuję nad nową formą. Przedstawianie kontrariańskiego podejścia z zastosowaniem MAE/MFE w formie graficznej nie do końca mi sie podobało.
Handel na kontraktach terminowych i zlewarowanych CFD indeksowych jest nieodpowiedni dla osób bez racjonalnego zarządzania kapitałem i ryzykiem. Mogą wystąpić ponadprzeciętne straty.
Na zlewarowanych CFD rekomendowana wielkość pozycji: 0.1 lota na każde zdeponowane 10 000 zł.
Grube ryby przez dwa tygodnie wykosiły w niesamowity sposób depozyty dziesiątki tysięcy płotek i wróciły do punktu wyjścia. Typowe zachowanie rekinów.Teraz znowu powolna wspinaczka w górę-tylko ciekawi mnie co pokaże Rydex w najbliższych czasie.Ulica nie uczy się na błędach, a to może drogo kosztować.