Kampania czerwcowa – DAX Futures 13 280 pkt
Rozpoczyna się kolejna 3-miesięczna kampania na DAX Futures. Ponownie jest to kampania spadkowa i tym razem celujemy w poziom 13 280 punktów.
Idea, która stoi za kampaniami prowadzonymi od czerwca 2018 r. bazuje na dwóch schematach opisanych pod poniższymi linkami:
Smart money? The forecasting ability of CFTC large trades
Option prices imply a probability distribution
Warto również zapoznać się z poniższymi publikacjami.
Monika Czerwonka, Magdalena Oleśniewicz „Racjonalność zjawiska zachowań stadnych wśród inwestorów indywidualnych”
M. Burghardt, A. Ankolekar „Follow the Crowd: Herding of Retail Investors at the European Warrant Exchange”
Model jest lekko zmodyfikowany pod własne założenia. Wykorzystywane są kontrakty Futures oraz kontrakty opcyjne na indeks DAX oraz komponenty DAX. Opcje notowane na EUREX.
Poprzednie cele:
- Q3 2018 – 11 700, zmieniony do poziomu 11 800.
- Q4 2018 – 10 850
- Q1 2019 – 12 253
- Q2 2019 – 12 745
- Q3 2019 – 10 770
- Q4 2019 – 9 990, zmieniony do poziomu 10 400
- Q1 2020 – 11 425
- Q2 2020 – 7 800
- Q3 2020 – 10 100
- Q4 2020 – 11 470
- Q1 2021 – 9 600
Analiza MAE/MFE poprzednich kampanii
Wielkość pozycji to dwa kontrakty Mini-DAX Futures.
Wstępny stop loss dla kampanii standardowo w oparciu o dzienne zasięgi. Podczas tej kampanii jest to 2.0x miesięczne (21-dniowe) standardowe odchylenie dla Mini-DAX Futures. Pozycja krótka zajęta 1 kwietnia z poziomu 15 050.
Horyzont inwestycyjny jest średnioterminowy. Ignorowane są wszystkie krótkoterminowe ruchy. Strategie intraday/swing countertrend mogą służyć do maksymalizacji zysku podczas kampanii.
Sygnał w kampanii pojawia się tylko jeden raz – na jej początku. Cel dla zainicjowanej kampanii może ulec zmianie podczas jej trwania, co wpływa jedynie na końcową analizę MAE/MFE. Kampania może zakończyś się po jednej sesji lub podczas jakiejkolwiek innej sesji, ale najpóźniej w dniu rolowania kontraktów Mini-DAX Futures.
Cel dla kampanii może, ale nie musi zostać strzelony.
Na stronie spekulant.com.pl obowiązują pewne określone zasady, z którymi należy zapoznać się TUTAJ. Przestrzeganie ich jest dobrowolne, ale konieczne w przypadku korzystania ze strony.
Handel na zlewarowanych produktach ETF/ETN jest nieodpowiedni dla osób bez wdrożonego zarządzania ryzykiem/kapitałem i w konsekwencji obarczony jest ryzykiem wystąpienia bankructwa.
Handel na kontraktach terminowych i zlewarowanych CFD indeksowych jest nieodpowiedni dla osób bez racjonalnego zarządzania kapitałem i ryzykiem. Mogą wystąpić ponadprzeciętne straty.
Na zlewarowanych CFD rekomendowana wielkość pozycji: 0.1 lota na każde zdeponowane 10 000 zł.
73
Dodaj komentarz
Przestrzelony cel o ponad 2000 pkt… Nie wiem czy nie warto zerknac w bebchy zeby czegos nie zmodernizowac albo moze rynek sie zmienil od czasau kiedy system dawal dobre syganly?? Wg mnie to drugie, nie ma doskonalego ea, trzeba ciagle nad nim pracowac, dostosowujac do ciagle zmieniajacego sie rynku. Ostatnio od dwoch czy trzech kwartalow to twoje prognozy nawet nie zblizaja sie do proponowanych liczb…
Czytając posty gospodarza ten blog powinien nazywać się inwestor.com.pl zamiast spekulant.com.pl. Ci co bawią się zlewarowanymi różnej maści instrumentami raczej tutaj mało skorzystają… no chyba że z bardzo archiwalnych wpisów.
Spekulacja to nie zabawa. Dla tych, jak to nazwałeś, „bawiących się” może smyk.com.pl :-) Swoją drogą, kwestia nazewnicza bloga jest drugorzędna. To jest nadal blog o spekulacji. Udanego wtorku.
Gospodarzu, jakie ma Pan przemyślenia dotyczące aktualnej sytuacji na niemieckim indeksie? Od 1 kwietnia utknęliśmy w konsolidacji, jednakże ostatnie dwie próby zejścia zostały wybronione i wygląda na to, że byki, zamiast wchodzić po schodach, wjeżdżają windą. Dax pokazuje siłę, w przeciwieństwie do amerykańskich indeksów i na ten moment korekta 10/15% wydaje się nierealna. Niestety „buy the dip” to nadal chyba najlepsza „Strategia”.
U mnie bez zmian – regularne zwiększanie kapitału w indeks przez pasywny ETF (na jakimkolwiek poziomie) i 2-3 kontrakty mini-DAX Futures sprzedane na krótko.
Nic nie rozumiem. Czyli gdy dax bedzie po 20.000pkt lub po 6000pkt to zawsze zarobiony jestes????? Z tego wpisu tak to rozumiem
Jeśli wartość DAX wyniesie 20 000 lub 6 000 pkt, będzie to okazja do zwiększenia ekspozycji w ten indeks na poziomie 20 000 lub 6 000 pkt. O tym, czy będę zarobiony lub nie, będzie decydować poziom w dniu wyjęcia kapitału z ETF, czyli perspektywa około 10 lat + skumulowane zyski/straty z krótko-średnioterminowych kampanii w tym czasie. Może szybciej. Nie wiem, nie da się przewidzieć wszystkich zdarzeń, które wymagałyby wyjęcia kapitału z giełdy. Ciężko ocenić czy DAX na poziomie 20 000/6 000 pkt za 10 lat od dzisiaj wygeneruje zysk konkretnej wielkości. Powód jest dość prosty, nie wiem jak zachowają… Czytaj więcej »
dlaczego przyjął Pan założenie wzrostu indeksu DAX za 10 lat.
Witam Gospodarka,
Znalazłem stronkę i zainteresowały mnie tzw. ETF – y. Poczytałem sobie troszkę co to i dlaczego… Mam tylko pytanie techniczne, bo w moim dm-ie jest kilka różnych ETF np. na dax są 3 jest ETF dax, dax gre i dax grek, nie za bardzo rozumiem i mogę znaleźć w necie czym one się różnią… Czy ma to jakieś wielkie znaczenie i jaks może być między nimi różnica…?
Jeśli to nie problem, proszę o odpowiedź, ale dla tzw. Laika :)
Dziękuję
Kampania na indeks Dax pozycja długa cel nieznany, nie wiadomo do jakich poziomów indeks dotrze, możliwa ewentualną pozycją heding na kontrakt futetes Dax
Lokując swój kapitał w ETF nie potrzebujesz celu – po co się ograniczać. Cel może być jakikolwiek. Ważne, aby kapitał na siebie pracował. W pasywnym inwestowanie każda cena to tzw. „fair price” – nie ma znaczenia czy DAX dziś jest po 15 000, a za pół roku będzie na poziomie 9 000 pkt. Jeżeli notowania DAX za pół roku będa na poziomie 9 000 pkt, to po prostu będą na poziomie 9 000 pkt. Po prostu inwestujesz w DAX – to nie jest CFD w BOŚ, XTB, czy jakimkolwiek innym CFD ustrojstwie :-)
Do gospodarza jedna prośba dobrze było by w tytule artykułu zaznaczyć że futetes na Dax to pozycja zabezpieczająca pozycje długie na indeksie, Taki wpis w tytule Cel kampanii na Dax 13280 mocno wprowadza w błąd nowych uczestników rynku pozdrawiam
W jaki sposób ten wpis wprowadza w błąd? Przedstawiam swoje podejście do inwestowania. Dla DAX Futures cel na serii czerwcowej to 13 280. Nie ma tu żadnego wprowadzenia w błąd.
Chociażby tym, że przedstawiony jest wycinek strategii. Czytelnicy, których doświadczenie rynkowe nie jest tak duże mogą zasugerować się tymi wpisami podejmując niekorzystne decyzje inwestycyjne. Warunki wejścia są podawane z opóźnieniem, co powoduje, że wszystkie decyzje podjęte na podstawie tych wpisów są z góry skazane innym ryzykiem niż podawane tutaj w statystykach strategii. Sam byłem „pod wpływem” tych wpisów i nie skończyło się to dobrze. Nie mam pretensji, każdy podejmuje samodzielne ryzyko, ale dla wielu osób podążanie za takimi wpisami nie może skończyć się dobrze, szczególnie że po fakcie okazuje się, że autor informuje o pozostałych elementach strategii czy transakcjach po… Czytaj więcej »
Witam,
Jeżeli ktoś czyta tego bloga regularnie, to ma pojęcie o czym pisze Speku.
A opierac swoje „inwestycje” na jednym wpisie/ strategii, która notabene jeśli można tak napisać jest zagraniem intra, to jest niepoważne.
Muszę przyznać jednak, że wpisy Speka są często „zagmatwane, irytujące, czasem można rzec na odczepne”, ale rozumiem, że czesto odpowiada na pytania dla niego śmieszne i bezsensowne… Co nie znaczy, że mogłyby zrobić to z większym wyczuciem:).
Wychodzi niestety brak wiedzy pytających, ale czasem Gospodarz mógłby zrobić jakiś wykład dla tzw początkujących, a nie gasić ich zainteresowanie w zarodku… :)
Kampania DAX Futures to pełna strategia. Nie mam wpływu na decyzje inwestycyjne Czytelników. Warunki wejścia są zawsze takie same – opisane w każdym wpisie. Sygnał do wejścia pojawia się zawsze w ciągu 2 tygodni po zakończeniu serii terminowej. Może pojawić się dzień po, może 14 dni po zakończeniu serii. W kampanii DAX Futures nie ma żadnych innych elementów strategii jak te, które są opisane chociażby w tym wpisie. Natomiast kampanie DAX Futures są po prostu marginalną częścia całego portfela, w którym główną alokację zajmuje ekspozycja na DAX poprzez ETF. W maju również będzie zwiększana alokacja w ETF, czy będzie to… Czytaj więcej »
Czytam czasami te wpisy i muszę powiedzieć że całkiem dobrze można się pośmiać. Mamy cały czas mega hossę,bardzo dobre warunki żeby jeszcze potrwała długo, a tutaj są tacy co w hossie S szukają śmiechu warte pozdrawiam
Witam Gospodarza i Czytelników
Coś mały ruch na blogu widzę. Hm…..żeby blog żył trzeba by jednak chociaż co drugi dzień napisać choćby dwa trzy zdania :)
Bo inaczej to taki trochę martwy jest.
Może nie wielką epopeję ale krótki komentarz nie zawadzi.
Pozdrawiam
Witam Panie Dawidzie
SL już niedaleko :-( Ale jesli strzeli mam nadzieję że nie kończy to kampani.
Życzę miłego weekendu!
Stop loss zawsze jest niedaleko. SL to tylko skuteczne ograniczenie straty i maksymalizacja zysków z ekspozycji w ETF.
Koledzy uzywacie moze IB. Od paru lat ich uzywam i nie mialem problemu. Interactive Br. ma niskie oplaty i duzy wybor instrumentow. Ale ich serwis jest ostatnio lekko mowiac masakra. Czas oczekiwania telefonicznie ok 1h (gdzie mi goscie dwa razy odlozyli sluchawke). Odpowiedzi na Ticket to min 5 dni roboczych (mialem problem techniczy z dwoma numerami kont po Brexit). Na szczescie nie mialem jeszcze jakis problemow wiekszych ze zleceniami (no z takim serwisem to lepiej nie miec). Na Trustpilot duzo ludzi ma podobne zdanie co ja na temat serwisu IB. Ktos ma podobne doswiadzczenia? Ja osobiscie napisalem oficjalna skarge. Oni… Czytaj więcej »
serwis większości brokerów to masakra. DeGiro, Lynx, BOŚ, TMS BDSwiss, Colmex, Saxobank, Exness, GBE, Roboforex, Orbex, STO, GKFX, Avatrade, Hantec. O kazdym mogę coś napisać i to nie będzie nic dobrego dla nich. W miarę serwis ma XTB (ale co innego mają za uszami – ostatnio nawet na Policję byłem wzywany w charakterze świadka na przesłuchanie, temat symetrii poślizgów cenowych. Oni sobie kasę nabijali moim kosztem a ja „w nagrodę” muszę jeździc na policję i tracić czas na przesłuchania. Ktoś mi zapłaci za paliwo i poświęcony czas ?) ForexTime o dziwo ma niezły serwis ale tam pracuje dość sprawna i… Czytaj więcej »
Dzieki za komentarz. W Saxo mialem kiedys problem – tez powtarzali cos w kolko zamiast sluchac (wygladalo na to ze to bylo jakis outsorce z Indii – babka miala niezly akcent). Jakies faceta od obsulugi ktory byl z PL ten byl ok. Lynx to raczej nakladka na IB? Problem z IB jest taki ze sa najwieksi oraz jak sie juz rozgryza API to pozniej szkoda poswieconego czasu. Tez jak sie zeczelem bawic w OTC to IB jednak ciezko zastapic. Pewnie Lynx bedzie mial podobne instrumenty. Ogolnie jakies sugestie co jest podobnego do IB? Tez cholera stracony czas bo znow nowe… Czytaj więcej »
to, ze musiales jechac na policje to zasluga Rafała Lemura z Teraz Ja Sprzedaję, a nie XTB. od niego mozesz domagac sie zwrotu kosztow za paliwo.
Jak ostatnio? Mnie wzywali chyba rok temu w tej sprawie. Myślałem, że to już dawno zamiecione pod dywan.
Panowie po co te docinki inwektywy i kłótnie?
Przecież Gospodarz wyraźnie napisał że posiada długoterminowo pozycję Long na DAX!
Otwierając Shorta blokuje posiadane pozycje L na pewnym zysku.
Przecież on nie spekuluje na spadek !
Albo zarobi na kontraktach S a jak indeks dalej będzie szedł w górę to jego portfel L będzie stał w miejscu. Nic nie straci.
To wychodzi na to ze Gospodarz dzieli się z czytelnikami tylko częścią strategii uwzględniająca zabezpieczenie pozycji długiej w ETF na Dax.
Szkoda ze nie wiemy kiedy i po ile są robione zakupy jednostek ETF i jaki jest horyzont inwestycyjny.
Pisał kilka razy że długoterminowo ma pozycję Long na DAX. A shorty na futures to taki hedge. Żeby nie pozbywać się L.
Zadałem pytanie i dostałem odpowiedź. Poczytaj.
Ps
Inna sprawa że Gospodarz tak czy inaczej mógłby lepiej to komunikować i podkreślać kiedy pisze artykuł i kolejnej kampanii
W końcu to jest blog przeznaczony dla amatorów a nie zawodowców :)
Ekspozycja jest regularnie zwiększana od września 2020 r. W przypadku ETF i ekspozycji długoterminowej nie ma znaczenia poziom zakupu jednostek ETF. Każda cena jest tzw. ‚fair price”. Po prostu zwiększana jest ekspozycja. Część nadwyżek finansowych, czy potencjalnych zysków z pozostałych 100% aktywynych strategii są reinwestowane w DAX po jakejkolwiek cenie.
A dlaczego konkretnie wybrałeś DAX spośród wszystkich rynków na ekspozycję długoterminową?
Maro zgadzam się z Tobą. Cały czas niezrozumiała tych ciągłych nietrafnych strategii spadkowych. Jeśli gospodarz de facto gra na ETF elki to wszystko jasno. Szkoda tylko że towyglada jak naganianie owieczek na rzeź. Moim zdaniem cel jest teraz na 15750. Nie ma żadnych przesłanek na spadek
Kampanie DAX Futures trwają od 3 lat (12 kampani) – hipoteza „ciągłych nietrafnych strategii spadkowych” nie jest prawdziwa. Generalizujesz i wysnuwasz błędne wnioski. Prezentuję tutaj swoje podejście. Masz prawo do własnej opinii, ale tworząc opinię powinieneś brać całokształt. Opinia bez argumentacji – jak w Twoim przypadku – to tylko śmieci.
Pozdrawiam.
To jaka jest statystyka tych 12 kampanii? Ile trafionych a ile nie? Wogle to rynek sie b. zmienil wiec zalozenia strategii tez juz moga byc lekko niedopasowane.
Co do sygnalow to nie sugerowal bym sie ta strona wogole ani zadna inna – tu trzeba myslec samodzielnie uwzgleniajac kapital, MM, interwal, instrumenty, strategie jako calosc. Mozna sie tu za to nauczyc o niektorych instrumentach, ciekostkach o mikrostrukturze rynku. Autor tez czesto ma trafne uwagi – takie dydaktyczne.
Hej Wszystkim
Sesja poniedziałkowa przyniosła wzrosty na VIX 3,35% oraz na SPX 1,44%. Czy to może sugerować coś znaczącego?
zdaje się że DAX z luką 100-150 pkt otworzy na kolejnym ATH. A… 85% ulicy na shorcie siedzi. No cóż, łapacze szczytów stracą kasę. Dopiero 14-15.04 może coś cofnąć przez max 1 tydzień lub dopiero w maju. Powoli idziemy w stronę 20. Indeksy urosną o ok. 50 % do maja 2022 od dzisiejszych poziomów. Taki układ. Po prostu TINA (czyli There Is No Alternative). Kasa płynie do funduszy akcji a te….. muszą kupować. Pakiety. Zerowe stopy. Za chwilę doskonałe wyniki firm z USA. Bank to strata kasy. Bańka ? Oczywiście. Ale do pęknięcia daleko. DJ 50 tys ? Będzie. Dax… Czytaj więcej »
Możesz podać źródło informacji o 85% short? Bardziej wygląda, że popełniasz błąd przywołując niemiarodajną próbkę z jakiegoś domu maklerskiego, który udostępnia jedynie handel CFD. Trzeba pamiętać, że rynek CFD nie ma nic wspólnego z rynkiem DAX, a dane dostępne w Deutsche Boerse są zgoła inne. Aktualne sentymenty na rynku DAX z podziałem retail/instytucje możesz podejrzeć chociażby tutaj: https://www.joachim-goldberg.com/ lub patrzeć na tzw. Euwax Sentiment index, który pokazuje nastroje intraday.
Zafiksowany jesteś w jakiejś własnej wizji i cały czas nie widzisz różnicy pomiędzy brakiem realizacji zysku, a pozycją krótką. Znajdź różnicę. Sytuacja czysto hipotetyczna. DAX dziś po 15 000 pkt, a jutro zamykasz pozycję długą na poziomie 14 700? Ile straciłeś (lub jak to nazwałeś kolokwialnie), na ile punktów zostałeś przewieziony? Rzucasz jakimiś ogólnikami, z którymi ciężko dyskutować. Próbujesz dyskutować o kontraktach terminowych przez pryzmat CFD i/lub rynku akcji. To w ogóle nie ma sensu. Fiksujesz się na tym, gdzie będzie DAX za 11 miesięcy, co nie ma żadnego znaczenia. Dużą kasę zarobisz dobrze zbalansowanym portfelem i strategiami, które nie… Czytaj więcej »
Autor pisze jak zarobić dużą kasę a sam przyznaje że nie jest wstanie żyć z giełdy? Wcale nie ma tu sprzeczności ;-)
Gdzie coś takiego przyznałem? Kompletnie przeinaczasz słowa i tworzysz historie z mchu i paproci. Co ma zarabianie dużych pieniędzy do bycia wstanie życia z giełdy? Zawsze podkreślałem, że giełda nie jest moim jedynym źródłem utrzymania. Nie znam osób, dla których zyski kapitałowe są jedynym źródłem przychodów przez kilkadziesiąt lat. Ty też takich osób nie znasz, bo takich osób po prostu nie ma. Buduje się swój biznes/pracuje a nadwyżki finansowe lokuje na rynkach kapitałowych. Marzenia o życiu z giełdy i traktowaniu jej jako jedyne źródło finansowania się są dobre dla młodych chłopców, którzy nie osiągneli jeszcze odpowiedniej stabilności emocjonalnej, życiowej. Także… Czytaj więcej »
„Co ma zarabianie dużych pieniędzy do bycia wstanie życia z giełdy?” – otóż związek jest bezpośredni. Nie umiesz zarobić dużej kasy na giełdzie to musisz posiłkować się innymi źródłami dochodu. Jeżeli umiesz zarobić odpowiednie środki to po co wtedy robić usługi, szkolenia i tracić na to czas. Uważasz że nie da się żyć z giełdy i nikt nie żyje – masz do tego prawo, ja mam prawo też mieć swoje zdanie. Masz inną filozofię i Twoja sprawa, ale nie wciskaj innym na siłę swojego spojrzenia jakby było jedyne i najlepsze i nic innego nie będzie bo Ty nie znasz takiej… Czytaj więcej »
Zarabianie dużych pieniędzy na giełdzie nie ma nic wspólnego z tym, o czym piszesz, a z ilością zgromadzonej gotówki. Tę gotówkę musisz zdobyć, czy to przez pracę etatową, czy jakąkolwiek własną działalność. Bardzo dobrze jest to opowiedziane w przywołanym przez Ciebie systemtrader.pl – wywiad z Lindą Raschke. Ich duże wyniki (kwotowe) wynikają głównie z tego, że obracają dużym kapitałem. Są zarządzającymi cudzym kapitałem. Natomiast własny kapitał gromadzili przez kilkanaście/kilkadziesiąt lat ciężką pracą z regularnymi wypłatami i nie zarządzają nim w taki sposób jak cudzym. Bardzo przeinaczasz moje słowa. Nigdzie nie napisałem, że nie da się żyć z giełdy. Napisałem, że… Czytaj więcej »
Speku , akurat Linda Raschke w sowjej autobiografii „Trading Sardines” opisuje swoj poczatek drogi traderki i tutaj wykazujesz wlasny brak sprawdzenia tematu jawiac swoja opinie jako jedyna prawde. W ksiaze Linda opowiada o tym jak w wieku 23 lat zaczela prace na floorze , potem przechodzila z flooru na floor tracac i zarabiajac kapital. Swoje kroki w doroslym zyciu budowala na wlasnym kapitale, byla zaskoczona kiedy Schwager umiescil ja w ksiazce „Market Wizard”. Tworzenie teamu i zarzadzanie cudzym kapitalem zaczela po wielu wielu latach. Do dzis zyje z gieldy, nigdy od rozpoczecia pracy na floorze we wczesnym mlodym wieku nie… Czytaj więcej »
Nie wypowiadam się na tematy, których nie sprawdzam. Linda nie żyła z giełdy od początku do końca. Wziąłeś sobie 6 letni okres jej ostatniej aktywności i generalizujesz, że można „żyć tylko z giełdy”.
Tak jak napisałeś „swoje kroki w dorosłym życiu budowała na własnym kapitale”, który musiała zarobić pracując – otrzymując wynagrodzenie. Jej zarobki na stanowisku dyrektorskim w LBR to $4.5 mln podstawy + bonusy. Do tego dochodzą poprzednie stanowiska i oczywiście Granat Fund…
Kompletnie nie zrozumiałeś książki, którą przeczytałeś.
Natomiast Ty zrozumiałeś ją bezbłędnie :)
Linda żyje z giełdy do dzisiaj, ale oczywiście możesz dopasowywać fakty do swojej opini i na siłę przekonywać do niej innych, żonglując pojęciami wg własnych wytycznych. Prowadzenie Funduszu i zarządzanie cudzymi pieniędzmi na rynkach to również życie z giełdy.
Otrzymywała wynagrodzenie za pracę na floorze – to również życie z giełdy.
Cały czas mówimy o inwestowaniu prywatnym, a nie inwestowaniu cudzego kapitału, czy etatowej pracy (jak np. Linda). Próbujesz przełożyć amerykańskie zarządzanie cudzym kapitałem na grunt polski, co jest bardzo błędnym podejściem. Różnice prawne, regulacyjne jak również róznice kulturowe, mentalne sprawiają, że nie można tego przełożyć 1:1. Zarządzanie cudzym kapitałem w Polsce jest czasem opłacalne. Sam to robiłem przez wiele lat. Uzyskujesz stałe wynagrodzenie (podstawa + prowizje) bez względu na osiągnięty wynik. Jeżeli chcesz w taki sposób przełożyć to na grunt polski, to „z giełdy żyje” każdy makler, doradca finansowy, czy jakikolwiek zarządzający portfelami w polskich TFI. Wywiady/podcasty z Lindą idealnie… Czytaj więcej »
‚Marzenia’ o życiu z giełdy są jak najbardziej realne. Co więcej, można traktować je jako jedyne źródło finansów.
Pozdrawiam
Tylko dlatego, że tak napisałeś, nie staje się to realne. Nie ma osób, które żyją od początku do końca z giełdy. Musisz w jakiś sposób pozyskać kapitał na życie + nadwyżki kapitałowe na inwestycje. Musisz gromadzić kapitał + inwestować nadwyżki, aby potencjalnie po kilkunastu-kilkudziesięciu latach osiągnąć odpowiednią stabilizację emocjonalną, życiową i finansową.
Święte słowa. Amen!!!
Zacznijcie ludzie słuchać mądrych.
Pozdrawiam
Panie Dawidzie, czym według Pana motywowany jest widoczny w ostatnim czasie rajd na indeksach? Czy popularne stwierdzenie „drukują, to będzie rosnąć” to odpowiedź na wszystkie pytania? Nie rozumiem, co zmieniło się na przestrzeni ostatniego miesiąca. Mówi się, że giełda dyskontuje przyszłość, w takim razie, pod co teraz gramy? Szczepienia, koniec pandemii, największy w historii „wzrost gospodarczy na sterydach”? Niemiecki indeks w trochę ponad miesiąc urósł ponad 10% i na tę chwilę, nie widać nawet cienia zawahania wśród kupujących, indeksy dzień za dniem wspinają się na nowe ATH ignorując pandemię, a każde kolejne dane makroekonomiczne (bez różnicy, czy dobre dla gospodarki,… Czytaj więcej »
Kto wiosłuje pod prąd szybko opada z sił. Kto gra przeciw trendowi szybko opada z sił .. finansowych. Lub jak to woli traci kasę. Tak było jest i bedzie. Zaklinanie spadkow w nadzieji na trafienie w sam szczyt …. jedna z najwiekszych głupot jakie można popełnić. Rynek prze do góry zasilany drukarkami. Zatrzymać to moze tylko fed lub jakieś dramatyczne wydarzenie polityczno/ militarne / akt terroru na skale wtc lub …….: wyłączenie drukarek.
Wesołych Swiat z nowymi ATH Dow Jones , ATH Sp500, ATH Dax.
Powiedz to inwestującym w spółki technologiczne. Czy tam nie sięgają drukarki Fed? :-) Bez sensu dobierać dane pod potwierdzenie teorii. W indeksy inwestuje drobnica, leszcze jak my (Ty, ja, czy jakikolwiek inny retail), nie wspominając już o hazardzistach na CFD. Dzięki za życzenia! Zdrowia dla Ciebie i rodziny!!
A cos złego tam sie dzieje bo ja widze Nasdaq zaledwie 2-3% ponizej ATH ? I z tego co widze na wykresach to spółki technologiczne najbardziej urosły od korony rownież dlatego ze drukarki ida 24/7.
Dax idzie na 20. Nasdaq tez. A sa i tacy co widza dax na ….. 24 i to za 11 mcy.
https://longforecast.com/dax-predictions-2017-2018-2019
Czyli ignoujesz pojawiające się cofnięcia – dość głębokie i mocne. Idąc tokiem, że naked short jest samobójstwem to również samobójstwem był handel na wzrost chociażby spółek technologicznych w zaznaczonym okresie. Czyli generalizujesz. Krótkoterminowe, a w niektórych przypadkach długoterminowe strategie na spadek wartości chociażby NDX czy DAX nie były samobójstwem. W długim terminie utrzymywanie ekspozycji short w futures nie jest opłacalne i nikt tego nie robi. Pozycje długie natomiast są rolowane co trzy miesiące. Natomiast krókto, czy średnioterminowy short w połączeniu z niezlewarowaną ekspozycją long np. poprzez ETF indeksowy/sektorowy jest idealnym podejściem. DAX może być nawet na poziomie 30 tys. DAX… Czytaj więcej »
Na pewno nie czekałem na 9600 w marcu :) i teraz moze byc podobnie z prognoza 13280. Stawiasz 4/5 prognoz na spadki a rynek …. rośnie. I cały czas zarabiasz. Wiec kto co ignoruje. Ja cofnięcia czy Ty trend. Pozdr
Tylko nikt nie czekał na poziom 9600 w marcu. 13 280 nie jest prognozą. Proszę czytać artykuły ze zrozumieniem. Rynek może rosnąć i musi rosnąć, celem kampanii jest wyłapanie cofnięć w trendach tak, aby nie redukować pozycji długiej. Co mi by było po rosnącym rynku jeśli nie będę realizować zysku. Koszt wyprzedaży całego portfela (Realizacja zysku) z ekspozycją w ETF tylko po to, by wykupić go z powrotem po chwili, może okazać się duży nie tylko z powodu zapłacenia wymaganych prowizji. Sprzedaż taka niesie też ryzyko nieodkupienia wymaganych jednostek ETF po ustalonych i umiarkowanych cenach w przyszłości. W przypadku silnie… Czytaj więcej »
Budujesz piramidę Long i kasujesz na końcu bańkę. Więc o jakim „nie realizowaniu zysku” mowa ? Jeśłi wziałeś Teslę po 20 USD, trzymasz ją a teraz jest 700 to wg Ciebie źle bo „nie zrealizowałeś zysku” ? Totalnie nie zgadzam się z takim myśleniem i nikt mnie nie przekona że nie mam racji
Co to znaczy piramida long? Co mi po tym, że mam Teslę po 20 USD skoro jej wartość wynosi teraz $700 a ja nadal trzymam akcje? Co mi po papierowym zysku? I jaki jest sens porównywania handlu akcjami do handlu kontraktem terminowym, który wygasa co 3 miesiące, występuje contango/backwardation? Kompletnie dwa różne instrumenty finansowe. To bardziej jak z Microsoft, czy Stal Profil w moim portfelu. Uważam, że są to super spółki na emeryturę, ale nie interesuje mnie ich bieżąca wycena, a wcyena w dniu realizacji zysku. Co mi po tym, że Microsoft jest wart teraz $250, skoro za 10 lat… Czytaj więcej »
Witam,
W kampanii marcowej z celem ok 9600 pkt pisałeś ze oczekujesz większego załamania w I kwartale. Uzasdniałeś to też tym że market makerzy „ są tak upchani że indeksy giełdowe znajdują się tuż przed punktem kulminacyjnym…”
Czy od tego czasu ich sytuacja się zmieniła , czy to nadal może być „wyzwalacz” spadków ?
Ps: Wesołych i spokojnych Świat
W I kwartale 2021 r. pojawiły się dość mocne tąpnięcia:
Dow Jones -4.56%
DAX -4.97%
SPX -5.74%
CAC40 -5.98%
Nikkei -7.83%
Hang Seng -11.79%
Nasdaq -12.04%
Pozdrawiam
Na jakie średnioroczne zyski można się nastawiać stosując taka czy podobna strategie?
Wartość nominalna DAX Futures = indeks x 25 EUR
Wartość nominalna Mini-DAX Futures = indeks x 5 EUR
Wielkość pozycji short dobierasz do wielkości ekspozycji long w ETF. ETF replikuje zachowanie indeksu, więc jeśli DAX wzrośnie o 20%, Twój zysk będzie wynosić około 20% – podatek – opłaty za zarządzanie – prowizje dla biura maklerskiego. Dodając do tego kampanie, zwiększam/zmniejszam zysk o około 10%. Te kampanie stosowane są dopiero od 2018 r. więc jest to zbyt krótki okres, by powiedzieć o średniorocznych zyskach. Myślę, że jeszcze 7 lat i będzie wszystko klarowne.
15350 najbliższy cel. Nie ma żadnych przesłanek do tego by spadło. Nierozumiem czemu gospodarz nie widzi trendu wzrostowego od 4 miesiecy
Ekspozycja na niemiecki DAX w ETF służy czerpaniu korzyści ze wzrostów, niezależnie od tego z jakiego poziomu te wzrosty odbywają się. Po prostu lokujesz kapitał w DAX. Kampanie Mini-DAX Futures służą maksymalizacji zysku i przede wszystkim ograniczaniu ryzyka wywołanego potencjalnym cofnięciem. Tego cofnięcia może nie być wcale. Jeśli kampania strzelana jest na stop lossie, to jedyną „stratą” jest mniejszy zysk z ekspozycji w ETF. Przy poziomie 15 350, zysk jest uszczuplany jedynie o 2000 EUR.
Gospodarzu, narastający poziom MAE Cie nie martwi?
Witam Gospodarza i Czytelników
Czyli z tego co Gospodarz pisał wcześniej że posiada etf na rynku Niemieckim obecna kampania Short na kontraktach futures jedynie zabezpiecza posiadane pozycje L ?
Dobrze rozumiem?
Dobrze rozumiesz. Kampania jest zwykłym hedgem, ale nie w stosunku 1:1, bo to by było bez sensu.
Jaki sygnał się pojawił, że właśnie teraz rozpocząłeś kampanie z pozycjami krótkimi?
Dołączam się do pytania. Jestem nowy tutaj, trafilem właściwie jakos przypadkowo. Czy jest jakis artykul, ktory opisuje zasady strategii, punkty wejscia/sygnaly i TP? Lub mogę prosic o szybkie podsumowanie, jesli to nie za duzo pracy? Ciekawi mnie skąd sygnał i jak wyliczany zasięg. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Tak jak na początku artykułu:
Smart money? The forecasting ability of CFTC large trades – https://legacy.farmdoc.illinois.edu/nccc134/conf_2007/pdf/confp01-07.pdf
Option prices imply a probability distribution – https://www.globalcapital.com/article/k6543wh6f19l/option-prices-imply-a-probability-distribution
Pozdrawiam
Tak patrzac na wnioski z cytowanego artykulu: https://legacy.farmdoc.illinois.edu/nccc134/conf_2007/pdf/confp01-07.pdf Raczej mala wartosc w przwidywaniu rynku (predictive power is rather weak). Dobrze ze autor tu cytuje zrodla ale to przewidywanie to ciezka sprawa. Kazdy chce przewidywac. I i tak money managment oraz szukanie walorow w trendzie sie sprawdza najalpiej. Overall, the evidence for predictive power is rather weak. The presented results are consistent with those of Dale and Zyren who state that “noncommercial traders follow price trends: they don’t set them” (p. 23). Still, active traders and market analysts frequently rely on the COT data as it is widely used in discussing… Czytaj więcej »
Speku. SL został strzelony dzisiaj w tej kampanii DAX?